duminică, februarie 1

Alte cuvinte

**
“Dacă ar fi vreo sticlă goală pe-aici, aş scrie un bileţel, l-aş pune înăuntru şi l-aş lansa pe mare.
Mamă, - aş scrie – mi s-a întâmplat o mare nenorocire.
Mai naşte-mă o dată!
Prima viaţă nu mi-a ieşit ea. Cui nu I se poate întâmpla să nu trăiască după pofta inimii ? dar poate a doua oară…
Şi dacă nu a doua oară, poate a treia oară. Si dacă nici a treia, poate a patra oară. Poate a yecea oară. Tu nu te speria numai dina tâta şi naşte-mă mereu.
Ne scapă mereu ceva în viaţă, de accea trebuie să ne naştem mereu. […] „

**
„Dacă sunt tocmai în mijlocul mării?
O să înnot pe burtă o zi, două, un an, până obosesc bine, apoi pe spate, apoi într-o dungă. Apoi într-un deget, apoi într-un fir de păr, apoi într-un fir de suflet, apoi într-o răsuflare, apoi într-un geamăt... Ies eu la un liman.”

**
„Ce proroc ai mai fost şi tu! Viitorul, am văzut ce bine ţi l-ai ghicit. Ia încearcă acum acum să-ţi prezici trecutul. Să vedem dac-o nimereşti măcar cu ăsta, prorocule! Ăncearcă să-ţi aminteşti totul. E ceaţă!
Încearcă să-ţi aminteşti măcar ceva! Ce ceaţă!”

**
„Începe să fie târziu în mine. Uite, s-a făcut întuneric în mâna dreaptă şi-n salcâmul din faţa casei. Trebuie să ating cu o pleoapă toate lucrurile care au mai rămas aprinse, papucii de lângă pat, cuierul, tablourile. Restul agoniselii, tot ce se vede în jur, până dincolo de stele, n-are niciun rost s-o iau, va arde în continuare. Şi-am lăsat vorbă, în amintirea mea, măcar la soroace mai mari, universul întreg să fie dat lumii de pomană.”

Marin Sorescu ~ "Iona"













Pentru că nu pot să îmi adun cuvintele. E greu să le găseşti pe întuneric...

Niciun comentariu: